Київ
UA
Локшина, рис, стір-фрай, боули і супи, про які ви раніше тільки мріяли
Безкоштовна доставка від 600 грн
додайте товар в кошик

Рамен: історія появи страви

image

Рамен — одна з найпопулярніших японських страв. Існує безліч різноманітних рецептів її приготування, та навіть у кожному регіоні Японії її готують у своєму власному стилі: на це може вплинути клімат, відстань до океану та особливості в продуктах.

Зазвичай Рамен складається з пшеничної локшини, приготованої в китайському стилі, яку подають у м`ясному або рибному бульйоні з додаванням соєвого соусу або пасти місо. Як інші інгредієнти до зігрівального супу найчастіше додають м`ясні скибочки (свинина/курка/яловичина), сушені водорості, зелену цибулю, мариновані яйця і деревні гриби.

image


Як Рамен з`явився в Японії?

Незважаючи на те, що Рамен тісно пов`язаний із сучасною гастрономією Японії, своєю появою він зобов`язаний китайським іммігрантам. Навіть саме слово «рамен» — це японське запозичення китайського слова «ламянь», що означає «локшина, що тягнеться».

image


1858-го року, коли країна сонця, що сходить, після тривалої ізоляції відкрилася для зовнішнього світу, до неї ринули мандрівники і купці з багатьох країн. Зокрема, це призвело до припливу в країну іноземної кухні, а китайські страви з локшини стали поширюватися по всій Японії.

У країні з`явилися значні китайські квартали, а 1870 року в Йокогамі відкрили перший автентичний ресторан, який користувався особливою популярністю, зокрема у студентів, які приїжджали на навчання до Японії. З плином часу кількість іммігрантів з Китаю стрімко зростала.

Зростання популярності страви

1910 року в Асакусі (район Токіо) відкрився перший магазин рамена Rairaiken. Страва являла собою певний мікс китайської локшини і японської кухні. Магазин став користуватися величезним успіхом, у завантажені дні в ньому подавали близько 3 000 порцій.

Наступною трагічною подією, що вплинула на популярність Рамена, став Великий землетрус Канто, який практично повністю зруйнував Токіо і Йокогаму. Після нього значно збільшилася кількість вуличних кіосків: відкрити їх було простіше і дешевше, та й мало хто хотів ризикувати і вкладати ресурси в будівництво цегляних ресторанів. Також для економії в подібних точках подавали лише кілька страв, однією з них був рамен. У деяких місцях він і зовсім був єдиним варіантом у меню.

image


Після поразки у Другій світовій війні американські війська окупували Японію. У 1945-му в країні був зафіксований найнижчий урожай рису, що призвело до нестачі продовольства: щоб впоратися з проблемою, США заполонили ринок дешевим пшеничним борошном. З нього масово готували не тільки хліб, а й Рамен. Через заборону на торгівлю їжею на відкритому повітрі, яка діяла в той момент, суп таємно продавали на чорних ринках, які за однією з версій контролювали якудза.

До 1950 року цю заборону було знято, через що кількість продавців Рамена стрімко зросла. Суп тісно закріпився в Японській гастрономічній культурі, в якій раніше переважно були страви з рису. Також воно сподобалося й американцям: вони відзначали поживні властивості пшениці та тваринного білка.

Найбільший японський винахід 20-го століття

1958-го року тайвансько-японський засновник і голова Nissin Foods (велика продовольча компанія) Момофуку Андо винайшов технологію, яку ви всі чудово знаєте. Ваші здогадки правильні: йдеться про локшину швидкого приготування. Тепер кожен охочий міг зробити наближену до Рамену страву у себе вдома, просто додавши окріп.

image



Перший варіант був із куркою і називався Chikin Ramen. Дивно, але на той момент локшина швидкого приготування вважалася предметом розкоші: вона коштувала приблизно в шість разів дорожче за традиційну локшину удон і соба.

1971 року Момофуку також придумав варіант подачі подібної локшини в стаканчику, яка стала особливо популярною за межами Японії, а особливо — в Америці. Ця подія не тільки істотно змінила долю компанії Nissin, а й вплинула на популяризацію Рамена в усьому світі.

Рамен зараз

З 1980-х років Рамен став японським надбанням культури і вивчався в усьому світі, а в 1994-му в Йокогамі навіть відкрився тематичний музей.

Зараз в одному тільки Токіо налічується близько 5000 магазинів Рамена, а по всій Японії їх понад 24000. Ця страва регулярно з`являється в пол-культурі, у книжках і на телебаченні: наприклад, до неї відчуває особливу любов Наруто — головний герой однойменного аніме. А ще про цей супер навіть зняли драматичний фільм, який так і називається: «Їж рамен!».

image


З кінця жовтня 2024-го року скуштувати Рамен можна в Ninja Wok. Ми готуємо його з апетитними шматочками курки панко, а також додаємо маринований тофу, деревні гриби, мариноване яйце, тофу та зелену цибулю.

bottom